Wednesday, August 12, 2015

Makan Malam

Makan Malam

Rabu, 12 Ogos 2015. Hari ini aku makan Malam dekat Central Market juga di kenali sebagai Medan Pasar atau Pasar Seni. Bila makan di sini aku akan mengimbau kembali kisah aku dengan seseorang yang aku sayang, sehingga kini, mungkin takdir tidak menyebelahi kami untuk bersama... . Namun aku percaya ada rahmat atas ini semua. Pada setiap detik yang kita lalui itu wajar kita kenang kembali, bagi merawat diri secara rohaniah, dalam erti kata lain merawat jiwa. 

Banyak kaedah untuk merawat jiwa, sama ada melalui jalan agama mahupun jalan alamiah, ketenangan itu pasti tiba jika kita tahu hala tuju jalan yang sedang kita lalui untuk merawat jiwa. Dan tentu sekali keyakinan yang memainkan peranan penting dalam proses tersebut. 

Maka buat jiwa-jiwa luka kembalikanlah keyakinan di dalam diri, demi melepaskan kemurungan diri yang membelengku mahupun mencengkam jiwa.

Itu sahaja yang mampu ku kongsikan pada kalian.
Sekian ....




No comments:

Post a Comment